شاخه ها

    راهنمای خرید و پرداخت الکترونیکی

    خرید از فروشگاه کمپرسور کدخدائی

    ابتدا باید کالای خود را انتخاب کنید

    برای انتخاب کالا باید روی دکمه افزودن به سبد که برای هر محصول تعبیه شده کلیک کنید:

    1

    و یا روی عکس یا نوشته محصول کلیک کنید و سپس با توجه به تصویر روی افزودن به سبد کلیک کنید
    2
    سپس محصول به سمت چپ بالا میرود
    با توجه به تصویر زیر بر روی تایید سفارش کلیک کنید
    3
    ویا ممکن است به صفحه ای مانند زیر هدایت شوید که مشخصات خرید شما را نشان میدهد:
    4
    روی پرداخت نهایی کلیک کنید تا به صفحات بعدی هدایت شوید
    حال به قسمتی میرسید که باید کاربر سایت شوید و ثبت نام کنید
    اگر ثبت نام کردید که با توجه به تصویر ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس ادامه دهید و گرنه طبق تصویر بر روی دکمه ادامه کلیک کنید
    5
    سپس فرم را پر کنید:
    6
    سپس اگر همه چیز درست بود به چنین صفحه ای میروید
    6
    حال باید آدرس تحول را مشخص کنید:
    7
    آن را پر کرده بر روی گزینه ادامه کلیک کنید
    سپس با چنین صفحه ای مواجه میشوید
    8
    که روش حمل را مشخص میکند که فقط یک راه وجود دارد، اگر توضیحی دارید حتما آن را در فرم بنویسید سپس بر روی ادامه کلیک کنید
    سپس اطلاعات پرداخت به نمایش در میآید
    9
    که باز هم فقط یه روش وجود دارد آن هم پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی اگر توضیحی دارید حتما پر کنید و سپس بر روی ادامه کلیک کنید
    سپس تمام اطلاعات خرید شما به نمایش در می آید
    10
    بر روی تایید سفارش کلیک کنید تا به صفحه پرداخت اینترنتی ارجاع داده شوید

    با چه کارت هایی می توان خرید اینترنتی کرد
    تمامی بانک های عضو شتاب امکان خرید اینترنتی دارند.
    11


    پارامتر های لازم برای خرید اینترنتی
    در هنگام خرید اینترنتی ۴ پارامتر کارت بانکی از شما پرسیده می شود که در عکس زیر کنارشان ستاره قرمز زده شده است.
    14

    در ادامه به بررسی تک تک این پارامترها می پردازیم:

    ۱- شماره ۱۶ رقمی درج شده بر روی کارت
    این شماره در کارت همه بانک ها، بر روی کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت های بانک ملی در عکس زیر آمده است.
    15


    ۲- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم

    رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید، نیز متفاوت است. 

    در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

    ۱- اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.

    ۲- به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می خواهم رمز خرید اینترنتی دریافت کنم. اگر بانکتان بانک خوبی باشد حتماً راهنمایی می شوید.


    ۳- کد CVV۲
    کد CVV۲ به صورت یک عدد ۳رقمی (و به ندرت ۴رقمی) مانند شمارۀ ۱۶رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد ۳رقمی حک شده است. یا در برخی کارت های بانک ملی ۴ رقمی است و عکس آن را در زیر مشاهده می نمایید.
    16
    در برخی کارت های بانک تجارت، کد CVV۲ به صورت رقم ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بعد از ۱۶رقم شماره کارت حک شده است.

    ۴- تاریخ انقضاء
    تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشید. از عدد ۱۲ به جای ماه و از ۹۹ به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید.


    مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی

    سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک های عامل به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد.
    مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
    معمولاً بدترین حالتی که ممکن است به وقوع بپیوندد این است که پول از حساب شما کسر شود، ولی به حساب فروشنده واریز نشود. اما نگران نباشید. در این حالت معمولاً پول شما در حساب های حد واسط بانک است. 
    نهایتاً خود بانک می باید مغایرت ها را رفع کند. منتظر بمانید و اگر تا ۴۸ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتیبانی سایت فروشنده و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

    پایان خرید
    خوب اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید با این پیغام مواجه خواهید شد
    17
    اطلاعات خرید شما برای ما فرستاده خواهد شد و سپس ما با هماهنگی با شما محصول را برای شما میفرستیم

    ادامه
    clear-bug-div
    پشتیبانی
    • تلفن تماس: 03132349950 و 03133331585 الی 88
      تلفن همراه: 09133106481 و 09133089984
      ایمیل: info@cktools.ir
    شبکه های اجتماعی
    • twitter twitter